1ο Μαθητικό Συνέδριο

1ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός 2021:

«Δημιουργίες Πολιτισμού»

Θέμα: «H Πολιτιστική Κληρονομιά της πατρίδας μας, της Ευρώπης και η αξία της προστασίας της».
Οι Δημιουργίες Πολιτισμού είναι μία αφορμή ώστε οι μαθήτριες και οι μαθητές της ημεδαπής και της αλλοδαπής να εκφρασθούν δημιουργικά και καλλιτεχνικά μέσω της ζωγραφικής, της λογοτεχνίας και της ποίησης, της φωτογραφίας, της δημιουργίας κόμικς και της δημιουργίας video.

Σκοπός μας είναι να δοθεί στις μαθήτριες και στους μαθητές η ευκαιρία και η δυνατότητα να αναζητήσουν και να αναδείξουν τις δεξιότητές τους στην καλλιτεχνική δημιουργία και έκφραση, να επιβεβαιώσουν τη διαχρονική αξία της τέχνης και να συνειδητοποιήσουν την αξία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς του τόπου μας.

Ζωγραφική

Κάθε μαθήτρια/μαθητής μπορεί να συμμετάσχει στους στους αγώνες ζωγραφικής με ένα μόνο έργο.

 Δεν υπάρχει περιορισμός στον αριθμό συμμετοχών για κάθε σχολείο.

Τα έργα των μαθητών θα αποσταλούν στην Οργανωτική Επιτροπή ως ηλεκτρονικό αρχείο υψηλής ανάλυσης. Τα πρωτότυπα έργα θα παραμείνουν στην κατοχή των δημιουργών τους.

Οι μαθητές θα ζωγραφίσουν τα έργα τους πάνω σε οποιαδήποτε επιφάνεια. Οι διαστάσεις, τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν, η έγχρωμη ή η ασπρόμαυρη αποτύπωση, η εκδοχή τρισδιάστατης δημιουργίας, η συνύπαρξη ζωγραφικής με κολλάζ και οτιδήποτε άλλο αποτελούν επιλογές αποκλειστικά των δημιουργών.

Κάθε έργο πρέπει να έχει τον τίτλο του, το όνομα του δημιουργού το σχολείο και την τάξη φοίτησης.

Πιθανά θέματα: απεικόνιση ενός μνημείου πολιτιστικής κληρονομιάς στο παρελθόν, ένα κολλάζ μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς, απεικόνιση στοιχείου άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς κ.α.

Λογοτεχνία & Ποίηση

Κάθε μαθήτρια/μαθητής μπορεί να συμμετάσχει ή στην κατηγορία της Λογοτεχνίας ή στην κατηγορία της Ποίησης με ένα έργο.

 Δεν υπάρχει περιορισμός στο μέγεθος των έργων (αριθμός λέξεων ή σελίδων) αλλά τα παιδιά οφείλουν να πειθαρχήσουν στην αξία του “μέτρου”.

Δεν υπάρχει περιορισμός στον αριθμό συμμετοχών για κάθε σχολείο.

Τα έργα των μαθητών θα αποσταλούν στην Οργανωτική Επιτροπή ως ηλεκτρονικό σε μορφή pdf.

Κάθε έργο πρέπει να έχει τον τίτλο του, το όνομα του δημιουργού το σχολείο και την τάξη φοίτησης.

Πιθανά θέματα: Η ζωή σε ένα μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς στην εποχή της ακμής του, Η “συνομιλία” ενός μνημείου με τις νέες και τους νέους του σήμερα κ.α.

Φωτογραφία

Κάθε μαθήτρια/μαθητής μπορεί να συμμετάσχει στην κατηγορία φωτογραφία με το πολύ τρεις (3) φωτογραφίες.

 Δεν υπάρχει περιορισμός στον αριθμό συμμετοχών για κάθε σχολείο.

Τα έργα των μαθητών θα αποσταλούν στην Οργανωτική Επιτροπή ως ηλεκτρονικό αρχείο υψηλής ανάλυσης. Τα πρωτότυπα έργα θα παραμείνουν στην κατοχή των δημιουργών τους.

Κάθε φωτογραφία πρέπει να έχει τον τίτλο του, το όνομα του δημιουργού το σχολείο και την τάξη φοίτησης.

Πιθανά θέματα: φωτογραφία ενός μνημείου πολιτιστικής κληρονο- μιάς με παρουσία ανθρώπων του «τότε», φωτογραφία χαρακτηριστικού/ών στοιχείου/ων άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς κ.α.

Δημιουργία Βίντεο

Η συμμετοχή μπορεί να είναι ομαδική.

Κάθε μαθητική ομάδα μπορεί να αποτελείται από 5 άτομα το πολύ.

Δεν υπάρχει περιορισμός στον αριθμό συμμετοχών για κάθε σχολείο.

Κάθε video οφείλει να αναφέρεται σε μία ολοκληρωμένη ιστορία, να παρουσιάζει δηλαδή ένα πλήρες σενάριο, το οποίο θα είναι δημιούργημα των παιδιών. Μπορεί να αναφέρεται το περιβάλλον ενός Μνημείου Πολιτιστικής Κληρονομιάς (άνθρωποι, τοπίο), η επίδραση στην Κοινωνία ενός στοιχείου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Κάθε video θα σταλεί σε μορφή αρχείου avi ή mp4. Στους τίτλους της αρχής πρέπει να αναγράφεται ο τίτλος της ταινίας και στους τίτλους του τέλους οι συντελεστές, το σχολείο και η τάξη φοίτησης κάθε μαθήτριας/μαθητή.

Πιθανά θέματα: αναλυτική καταγραφή στοιχείου άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, μία ξενάγηση σε ένα μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς κ.α.

Δημιουργία κόμικς

Η συμμετοχή μπορεί να είναι ατομική ή ομαδική χωρίς περιορισμό στον αριθμό συμμετοχών για κάθε σχολείο. Κάθε μαθητική ομάδα μπορεί να αποτελείται από 2 άτομα.

Κάθε κόμικ οφείλει να αναφέρεται σε μία ολοκληρωμένη ιστορία, να απεικονίζει δηλαδή ένα πλήρες σενάριο, το οποίο θα είναι δημιούργημα των παιδιών. Μπορεί να περιέχει την ιστορία κατασκευής ενός Μνημείου Πολιτιστικής Κληρονομιάς, ενός στοιχείου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς, όπως την φαντάζονται τα παιδιά.

Κάθε δημιουργία μπορεί να γίνει εξ ολοκλήρου «στο χέρι», μπορούν να αξιοποιηθούν προγράμματα Η/Υ δημιουργίας κόμικς ή και συνδυασμός αυτών.

Είναι απαραίτητη η τελική δημιουργία ενός αρχείου pdf μεγέθους σελίδας Α4, και με πλήθος σελίδων έως 20. Στην εισαγωγή θα αναφέρονται: ο τίτλος και το ονοματεπώνυμο των δημιουργών, το σχολείο και η τάξη φοίτησης κάθε μαθήτριας/μαθητή.

Πιθανά θέματα: πώς φαντάζονται τα παιδιά τη δημιουργία ενός μνημείου πολιτιστικής κληρονομιάς, μία μυθοπλασία δημιουργίας στοιχείου άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς κ.α.

Φόρμα Ενδιαφέροντος

Συμπληρώστε τη φόρμα για να ενημερώνεστε εγκαίρως για τα νέα Μαθητικά Συνέδρια της ΕΛ.Ε.ΜΑ.ΣΥΝ.
* απαραίτητα πεδία

Επιθυμείτε να ενημερώνεστε για τα Μαθητικά Συνέδρια της ΕΛ.Ε.ΜΑ.ΣΥΝ;

Υπό την Αιγίδα του
Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινούπολης

Σε συνεργασία με το
Γενικό Προξενείο Κωνσταντινούπολης