1ο Μαθητικό Συνέδριο

Άνοιξη 2020
Σισμανόγλειο Μέγαρο – Κωνσταντινούπολη

Θέμα: «Ο θεσμός της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης».
Σκοπός του 1ου Μαθητικού Συνεδρίου είναι η γνωριμία των μαθητών με τον θεσμό της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης.

Εκπαιδευτικές Δράσεις: Μαθητικά Συνέδρια

Τα Μαθητικά Συνέδρια είναι Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες μέσω των οποίων ο μαθητής ανακαλύπτει και αναδεικνύει τις δεξιότητές του.

Σε ποιους απευθύνονται τα Μαθητικά Συνέδρια;

Τα Μαθητικά Συνέδρια απευθύνονται σε όλους τους μαθητές που φοιτούν στις τάξεις των Γυμνασίων και των Λυκείων. Οι παραδοσιακές σχολικές εκδρομές αναβαθμίζονται σε πολιτιστικές δράσεις με εκπαιδευτικό και καινοτόμο χαρακτήρα.

Ποιος είναι ο ρόλος των μαθητών;

Οι μαθητές έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο στα Συνέδρια.
Επιλέγουν την εργασία τους μέσα από τη θεματολογία του κάθε Συνεδρίου, ερευνούν, διαφωνούν, συμφωνούν και συνθέτουν την πρότασή τους, και παρουσιάζουν τα αποτελέσματα κατά την διεξαγωγή των Συνεδρίων.

Ποιος είναι ο ρόλος των Εκπαιδευτικών;

Ο ρόλος των επιβλεπόντων Εκπαιδευτικών είναι κρίσιμος. Η προσπάθεια των παιδιών θα λάβει χώρα υπό από την επίβλεψη και την καθοδήγηση των καθηγητριών και καθηγητών τους μέσα στο σχολείο τους. Είμαστε σίγουροι ότι οι Εκπαιδευτικοί θα επωμισθούν τις ευθύνες που τους αναλογούν με άριστο αποτέλεσμα.

Σκοπός των Συνεδρίων είναι οι μαθητές να αγαπήσουν την έρευνα και την γνώση και να συνεργαστούν με συνομηλίκους τους από την Ελλάδα και την Ευρώπη.

Τα Μαθητικά Συνέδρια είναι ένα μέσο ώστε:

Ο κάθε μαθητής να εκπαιδευτεί στην έννοια του Πολιτισμού και του σεβασμού στο Περιβάλλον. Οι στόχοι αυτοί περιλαμβάνονται επίσης στην Αειφόρο Αναπτυξιακή Ατζέντα του 2030, της UNESCO.

Οι μαθητές να συμμετέχουν σε ποιοτικές εκπαιδευτικές δράσεις, επίσης βασικό δικαίωμα και απαραίτητη προϋπόθεση για την αειφόρο ανάπτυξη.

Να μπορούν όλα τα παιδιά να εκμεταλλευτούν, να αξιοποιήσουν και να επωφεληθούν πλήρως από την τεχνολογική πρόοδο.

Να αναπτύξουν οι μαθητές Οικολογική συνείδηση μελετώντας τα βασικά οικοσυστήματα της χώρας μας.

Όλοι οι μαθητές να απολαμβάνουν πλήρη ελευθερία έκφρασης, που είναι η βάση της δημοκρατίας, της ανάπτυξης και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.

Το κάθε παιδί να συνειδητοποιήσει ότι έχει την δυνατότητα να αναπτυχθεί και να ζήσει σε ένα πολιτιστικό περιβάλλον πλούσιο σε ποικιλία και διάλογο.

Να κατανοήσουν οι μαθητές πως, η πλούσια πολιτιστική κληρονομιά χρησιμεύει ως γέφυρα μεταξύ των γενεών και των λαών.

Εφόσον πρόκειται για προσφυγόπουλο, να ενημερωθεί για την αξία της Ελληνικής και Ευρωπαϊκής Υλικής και Άυλης Πολιτιστικής κληρονομιάς.