1ο Μαθητικό Συνέδριο

1ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός 2021:

«Δημιουργίες Πολιτισμού»

Θέμα: «H Πολιτιστική Κληρονομιά της πατρίδας μας, της Ευρώπης και η αξία της προστασίας της».
Οι Δημιουργίες Πολιτισμού είναι μία αφορμή ώστε οι μαθήτριες και οι μαθητές της ημεδαπής και της αλλοδαπής να εκφρασθούν δημιουργικά και καλλιτεχνικά μέσω της ζωγραφικής, της λογοτεχνίας και της ποίησης, της φωτογραφίας, της δημιουργίας κόμικς και της δημιουργίας video.

Σκοπός μας είναι να δοθεί στις μαθήτριες και στους μαθητές η ευκαιρία και η δυνατότητα να αναζητήσουν και να αναδείξουν τις δεξιότητές τους στην καλλιτεχνική δημιουργία και έκφραση, να επιβεβαιώσουν τη διαχρονική αξία της τέχνης και να συνειδητοποιήσουν την αξία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς του τόπου μας.

Εκπαιδευτικές Δράσεις: Μαθητικά Συνέδρια

Τα Μαθητικά Συνέδρια είναι Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες μέσω των οποίων ο μαθητής ανακαλύπτει και αναδεικνύει τις δεξιότητές του.

Σε ποιους απευθύνονται τα Μαθητικά Συνέδρια;

Τα Μαθητικά Συνέδρια απευθύνονται σε όλους τους μαθητές που φοιτούν στις τάξεις των Γυμνασίων και των Λυκείων. Οι παραδοσιακές σχολικές εκδρομές αναβαθμίζονται σε πολιτιστικές δράσεις με εκπαιδευτικό και καινοτόμο χαρακτήρα.

Ποιος είναι ο ρόλος των μαθητών;

Οι μαθητές έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο στα Συνέδρια.
Επιλέγουν την εργασία τους μέσα από τη θεματολογία του κάθε Συνεδρίου, ερευνούν, διαφωνούν, συμφωνούν και συνθέτουν την πρότασή τους, και παρουσιάζουν τα αποτελέσματα κατά την διεξαγωγή των Συνεδρίων.

Ποιος είναι ο ρόλος των Εκπαιδευτικών;

Ο ρόλος των επιβλεπόντων Εκπαιδευτικών είναι κρίσιμος. Η προσπάθεια των παιδιών θα λάβει χώρα υπό από την επίβλεψη και την καθοδήγηση των καθηγητριών και καθηγητών τους μέσα στο σχολείο τους. Είμαστε σίγουροι ότι οι Εκπαιδευτικοί θα επωμισθούν τις ευθύνες που τους αναλογούν με άριστο αποτέλεσμα.

Σκοπός των Συνεδρίων είναι οι μαθητές να αγαπήσουν την έρευνα και την γνώση και να συνεργαστούν με συνομηλίκους τους από την Ελλάδα και την Ευρώπη.

Τα Μαθητικά Συνέδρια είναι ένα μέσο ώστε:

Ο κάθε μαθητής να εκπαιδευτεί στην έννοια του Πολιτισμού και του σεβασμού στο Περιβάλλον. Οι στόχοι αυτοί περιλαμβάνονται επίσης στην Αειφόρο Αναπτυξιακή Ατζέντα του 2030, της UNESCO.

Οι μαθητές να συμμετέχουν σε ποιοτικές εκπαιδευτικές δράσεις, επίσης βασικό δικαίωμα και απαραίτητη προϋπόθεση για την αειφόρο ανάπτυξη.

Να μπορούν όλα τα παιδιά να εκμεταλλευτούν, να αξιοποιήσουν και να επωφεληθούν πλήρως από την τεχνολογική πρόοδο.

Να αναπτύξουν οι μαθητές Οικολογική συνείδηση μελετώντας τα βασικά οικοσυστήματα της χώρας μας.

Όλοι οι μαθητές να απολαμβάνουν πλήρη ελευθερία έκφρασης, που είναι η βάση της δημοκρατίας, της ανάπτυξης και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.

Το κάθε παιδί να συνειδητοποιήσει ότι έχει την δυνατότητα να αναπτυχθεί και να ζήσει σε ένα πολιτιστικό περιβάλλον πλούσιο σε ποικιλία και διάλογο.

Να κατανοήσουν οι μαθητές πως, η πλούσια πολιτιστική κληρονομιά χρησιμεύει ως γέφυρα μεταξύ των γενεών και των λαών.

Εφόσον πρόκειται για προσφυγόπουλο, να ενημερωθεί για την αξία της Ελληνικής και Ευρωπαϊκής Υλικής και Άυλης Πολιτιστικής κληρονομιάς.