fbpx

Κρατήσεις

Θεματολογία 3ου Διεθνούς Μαθητικού Συνεδρίου 2024

Οι Πολιτιστικές Πρωτεύουσες της Ευρώπης είναι ένα θέμα τόσο πλούσιο, όσο και ενδιαφέρον.

Μέσα από την γνωριμία με κάθε Πρωτεύουσα, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν την υλική και την άυλη πολιτιστική κληρονομιά της, το περιβάλλον της, αλλά και επιστήμονες που έζησαν ή έδρασαν εκεί. Θέλοντας να δώσουμε στα παιδιά το έναυσμα για να ανακαλύψουν ποιο θέμα τα ενδιαφέρει περισσότερο, εμπλουτίσαμε τους θεματικούς άξονες.

Για το 3ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο, οι κεντρικοί άξονες είναι:

Πολιτιστική Κληρονομιά

Ενδεικτικά Θέματα

Περιβαλλοντική Συνείδηση

Ενδεικτικά Θέματα

Επιστημονική Θεμελίωση

Ενδεικτικά Θέματα

Το 3ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί τον Μάρτιο 2024. Η ημερομηνία διεξαγωγής και ο σύνδεσμος των Κρατήσεων θα ανακοινωθούν έως τις 20 Μαΐου 2023. Εγγραφείτε στις ενημερώσεις για να ενημερωθείτε εγκαίρως!

Συμπληρώστε θέσεις για να μπείτε σε Λίστα Αναμονής. Λόγω της υψηλής ζήτησης, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Ι. Το σταυροδρόμι ευρωπαϊκών πολιτισμών

Άξονες θεμάτων:

Πολιτιστικές Πρωτεύουσες της Ευρώπης
(π.χ.: η αξία του Θεσμού, η οικονομική/πολιτιστική/κοινωνική αξιοποίηση του Θεσμού, πληροφορίες για τις Πολιτιστικές Πρωτεύουσες, κ.α.)

Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά της Τσεχίας ή/και της χώρας μου
(π.χ.: Τί είναι «Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά», Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά της Τσεχίας, Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά της χώρας μου, ή εργασία για τα παραδοσιακά τραγούδια ή για τα έθιμα ή για τις παραδόσεις.)

Η Ιστορία της Πράγας
(κάθε εργασία θα επικεντρώνεται σε ξεχωριστή χρονική ενότητα, π.χ.: Μεσαίωνας – Αναγέννηση, 18ος – 19ος αι., 20ος αι. – Σήμερα, κ.α.)

Παραδοσιακή Τέχνη της Τσεχίας ή/και της χώρας μου
(κάθε εργασία θα αναφέρεται στη ζωγραφική, ή στα κεραμικά, ή στα κεντήματα, ή στις παραδοσιακές φορεσιές μιας χώρας, κ.α.)

Μνημεία της Πράγας
(κάθε εργασία θα αναφέρεται σε κάποιο μνημείο)

Η μουσική σκηνή της Πράγας
(π.χ.: ο Μότσαρτ στην Πράγα, τί είναι η Όπερα, τί θεωρείται «ποπ» μουσική ανά ιστορική περίοδο, κ.α.)

Η Λογοτεχνία στην Πράγα
(π.χ.: κοινές θεματολογίες στη λογοτεχνία ανά ιστορικές περιόδους, εργασία για τη ζωή ενός μόνο από όλους τους λογοτέχνες, κ.α.)

Γοτθικός ρυθμός
(π.χ.: τί είναι η Γοτθική αρχιτεκτονική και πώς ξεχωρίζει; η εξέλιξη του Γοτθικού Ρυθμού από τον 12οαι. μέχρι τον 16οαι., κοινά στοιχεία Γοτθικού Ρυθμού και Βικτωριανού Ρεύματος, κ.α.)

Αρτ Νουβό
(π.χ.: τί ονομάζουμε Art Nouveau, πολιτική και κοινωνική ερμηνεία της Art Nouveau, διαφορές μεταξύ Art Nouveau και Art Deco, από την Art Nouveau στον Κυβισμό, κ.α.)

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ

ΙΙ. Στις 10 περισσότερο βιώσιμες και «πράσινες» πόλεις στον κόσμο

Άξονες θεμάτων:

Αειφορία στην Πράγα
(π.χ.:  Πράγα και Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης, ενημέρωση & εκπαίδευση πολιτών, διαχείριση πόρων, στρατηγική μέσων μαζικής μεταφοράς, πεζοδρόμηση: προβλήματα που προκύπτουν και λύσεις, ο ρόλος της διατροφής, κ.α.)

Πώς η πόλη μου θα γίνει «Πράσινη»
(κάθε μαθητική ομάδα αναδεικνύει ένα σημαντικό πρόβλημα της πόλης της και προτείνει λύσεις)

Υπερπληθυσμός και διαχείριση πόρων

Αστυφιλία
(π.χ.: ο άνισος καταμερισμός του πληθυσμού και οι επιπτώσεις στη διαχείριση πόρων / λυμάτων / απορριμμάτων, λύσεις βελτίωσης της αστικής διαβίωσης, ατομικές & συλλογικές ενέργειες για μια καθαρή πόλη, κ.α.)

Μαζική παραγωγή
(π.χ.: η βιομηχανία της τεχνολογίας/επίπλων/τροφίμων/μόδας και οι περιβαλλοντικές της επιπτώσεις, ρύποι εργοστασίων VS ρύποι τοπικών επιχειρήσεων, κ.α.)

Περιβάλλον και Υγεία
(π.χ.: καραντίνα και μείωση των ρύπων, κλιματική αλλαγή και επιπτώσεις στην υγεία, τρόποι προσαρμογής και προφύλαξης από ακραία καιρικά φαινόμενα, η Θεωρία της Εξέλιξης: «μπορεί ο άνθρωπος να προσαρμοστεί στις νέες περιβαλλοντικές συνθήκες;», κ.α.)

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ

ΙΙΙ. Η «συγκατοίκηση» της Αλχημείας με πρωτοπόρους Αστρονόμους

Άξονες θεμάτων:

Αλχημεία και Ιστορία
(κάθε εργασία θα επικεντρώνεται σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους, π.χ.: η Αλχημεία στην αρχαιότητα 5000 π.Χ. – 600 μ.Χ., 142μ.Χ – 1400 μ.Χ., 1300 μ.Χ – 1600 μ.Χ.)

Αλχημεία και Σύγχρονη επιστήμη
(π.χ.: πρώιμα πορίσματα των Αλχημιστών, η κληρονομιά της Αλχημείας στη σύγχρονη Χημεία, ο Rutherford, η πρώτη τεχνητή μεταστοιχείωση και το οριστικό «τέλος» στην ουτοπία της Αλχημείας, κ.α.)

«Αυτόματα» και η εξέλιξη της Μηχανικής 
(Αγγλ.: ενικός: Automaton – πληθυντικός: Automata. π.χ.: τί είναι τα «Αυτόματα», το Αστρονομικό Ρολόι της Πράγας, «Αυτόματα» και σύγχρονη ρομποτική, κ.α.)

Αστρονομία στην Πράγα
(π.χ.: πρωτοπόροι αστρονόμοι –Τύχο Μπράχε, Γιοχάνες Κέπλερ–, σημαντικές ανακαλύψεις, θεωρίες που άλλαξαν την Αστρονομία, κ.α.)

Ψευδοεπιστήμη
(π.χ.: τι είναι η Ψευδοεπιστήμη και ποιες είναι οι διαφορές με την Επιστήμη, ψευδοεπιστήμη και προκαταλήψεις, προτάσεις αντιμετώπισης της ψευδοεπιστήμης, κ.α.)

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ

Οι θέσεις είναι περιορισμένες. Θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας.

Το 3ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί 1 - 5 Μαρτίου 2024. Οι κρατήσεις θέσεων ξεκίνησαν! Η προθεσμία για τις Κρατήσεις εξαρτάται από τις διαθέσιμες θέσεις.

In Partnership with:

ELEMASYN® is a partner of the Future Classroom Lab program
by European Schoolnet.

ELEMASYN® is a partner of the STEM DISCOVERY CAMPAIGN program
by European Schoolnet.

ELEMASYN® is a partner of the CULTURE ACTION EUROPE.